Alla inlägg under november 2010

Av Joakim Petersson - 30 november 2010 19:30

Och då är det inte filmen vi pratar om utan idag är det officiellt 100 dagar sedan vi startade Godis- och kaklöftet 23/8.

Helt jäv.. incredible, 100 dagar, bara 600 kvar (för min del iaf)

Fick detta meddelande från Artemis i helgen.

Håll till godo

Hej Krutgubben! =)
Länge sen jag var här inne. Hoppas det är bra med dig.
Jag har ett litet tips om du vill dela med dig i din blogg, jag har gjort sockerfri/alkoholfri glögg som blev mycket mycket god och är superlätt att göra!
Här är receptet: http://kanjagblifrisk.wordpress.com/2010/11/28/.
Och här är ett recept (inte mitt) på råa (och sockerfria) pepparkakor som jag inte har provat men de lät jättegoda: http://eaniegreenie.wordpress.com/2010/11/28/ra.
Det där med att hitta sockerfria alternativ till godsaker börja bli så lätt och jag börjar ha svårt att hålla vikten ;-)
Ha skadat knät också och är jätteledsen =( men hoppas att det kommer att bli bra... (helst innan jag börjar se ut som en flotyrmunk runt midjan...)

Ha det gott!


Ny tävling
Nu är det snart dags för årsskifte och med det alla nyårslöften som oftast går i hälsans tecken. Med anledning av detta utlyser jag en gissningstävling där det gäller att gissa hur många medlemmar vi är den 15/1-2011 kl. 23:59, den som gissar rätt eller kommer närmast vinner ett personligt pris. Ni kan gissa fram till 15/12-2010 kl. 23:59.

Vi är idag 117st men fler är alltid välkomna, mer info på www.krutgubben.net

Over & out

Av Joakim Petersson - 14 november 2010 19:30

Jag har misströstat och självförtroenden har varit jättedåligt ända sedan katastrofloppet på Åland för 2 veckor sedan. Hade nästan tänkt gå i ide över vintern och skita i träning  , då lusten försvunnit. Jakten på Tony i fredags bevisade att det fortfarande fanns krut i gubben och lite av lusten kom tillbaks.

Eftersom jag fick en oplanerad vilodag igår så åkte jag 1,5mil till Bromölla och efteranmälde mig på deras halvmarathon. Såg det som en möjlighet att få ett bra träningspass, men Stina peppade (hotade) att jag skulle gå för fullt.

Loppet startade kl. 11:15 och jag kom iväg med toppklungan, kände direkt att orken inte var den bästa så det blev att använda pannbenet från start till mål
5km 22:18
10km 44:58
15 km 1:08:23
21,1km 1:36:38 

Personbästa med nästan 1:30, äntligen har jag bevisat för mig själv att jag visst har ett inihelvete tjockt pannben.

För ett 1 år sedan var mitt personbästa på halvmara 1:43:40, detta har jag slagit på samtliga 5 halvmaror jag deltagit i detta år. Förbättring av PB med ca 7min under 2010 och detta vid 48 års ålder, vem har sagt att det inte går att utvecklas efter 40????

Efter loppet bar det iväg till Malmö för inkvartering hos dotter med sambo.

Over & out

Ovido - Quiz & Flashcards