Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Fitness for dummies....

Av Joakim Petersson - 17 januari 2011 20:21

....heter boken jag läser just nu.

Väckarklockan drog igång som vanligt kl. 05:04, snoozade 1ggr, snoozade 2ggr, nej, nu jävl.. får det vara nog, skärpning krutis, nu ska du upp sa jag till mig själv.

Lyckades ragla upp och få i mig lite müsli med mjölk och sedan drog jag till SATS Telefonplan och körde löpskolning på löpbandet med mina tävlingsskor Saucony A3, tempot var mellan level 10-12, farten var inte det viktiga utan fotisättningen.

Direkt efter träningen blev det 2 lingogrova med ägg som pålägg.

Jobbade förmiddagen på det "gamla" jobbet, har inte slutat än men det känns som jag redan lämnat, ja ni vet, en fot ute...

Hann med en bulgursallad med kyckling och avocado till lunch

På eftermiddagen åkte jag över till Svensk Bevakningstjänst i Stadshagen och gjorde klart allt för min timanställning där.


Framåt seneftermiddagen stack jag över till Actic i Kista och övade på att träna på "the Nautilus way" d.v.s 1 set per maskin, 10-12 rep + lite egen funktionell träning.

Efter träningen åkte jag till biblioteket i Sollentuna och lämnade tillbaks och lånade böcker. Så mycket som jag varit där sista månaden har jag inte varit på 25år, bibliotek är verkligen underskattade. Passade på att käka en Foccacia med kalkon och en stor latte i bibliotekets kafeteria.

Var hemma och vände, dagens sista träningspass stod på schemat. Åkte till Vilundabadet och simmade. Delade bana med mr. Lejon som öste på så det stod härliga till. Själv tog jag det lite lugnare då dagens pass var ett teknikpass med fokus på minimerad mängd bubblor, rotation och armdrag.

Idag har jag hunnit vara på mitt gamla jobb och 3 av mina 4 timanställningar, tror jag får lägga till egenskapen effektiv i mitt CV :-)

Dagens middag blev dom sista resterna av helgens kassler och hör och häpna en gnutta ris.

Dagens motto: If you snooze you lose

Idag är det 148 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 132st, fler är självklart välkomna, mer info www.krutgubben.net

Over & out


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Petersson - 2 mars 2011 06:10


Fick återkoppling från en kompis igår som för en vecka sedan blev rekommenderad LCHF. Kompisen har haft jätteproblem med magen under ca 20år och efter otaliga läkarbesök började hon ge upp hoppet att bli någonsin bli bättre. Efter 1 vecka med LCHF är...

Av Joakim Petersson - 23 januari 2011 18:40

...som sprang om mig när jag var ute och sprang, precis när den sprungit om saktade den in och lät mig närma mig, när jag kom tillräckligt nära ökade den farten precis så mycket så jag inte kunde hänga på, detta pågick under någon minut innan den vek...

Av Joakim Petersson - 22 januari 2011 19:36

Gick upp vid kl. 06:30 och käkade några salamimackor och en skvätt kaffe. Åkte till Vilundabadet och tänkte börja simma en halvtimme innan klubbens ordinarie tid. Tjejen som skulle larma av fick fel på bilen så hon kom 5min innan hallen öppnade så ja...

Av Joakim Petersson - 21 januari 2011 06:45

När det gäller att testa löpformen brukar jag använda 2 olika tester.Dels Coopers och dels MAF-testVi börjar med coopers test som innebär att man ska springa så långt som möjligt på 12minuter. När du sedan sprungit kan du gå in på denna sida och slå ...

Av Joakim Petersson - 20 januari 2011 06:45

.....50% av dom tillfrågade i en större amerikansk undersökning gjord av folkhälsoinstitutet påstod sig motionera regelbundet. Vid en kontroll med alla andra undersökningar som gjorts visade det sig siffran vara 5%, varför, jo undersökningen baserade...

Ovido - Quiz & Flashcards