Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Jag har upptäckt EASYLINE

Av Joakim Petersson - 11 januari 2011 18:54

Sömndrucken raglade jag ur sängen, 5 timmars sömn är på gränsen känner jag, men det är bara att bita ihop om namnskylten ny på jobbet ska kunna tas bort och ersättas av en vanlig namnbricka.

Lyckades få i mig en portion Müsli med mjölk och ett ägg innan det var dags att ge sig av till simhallen. Var på plats kl. 05:55 och började förbereda dagen med att ta upp dammsugaren ur 25-meters bassängen. På tal om dammsugaren, helt otroligt grej, man stoppar ner den på kvällen sen går den av sig själv hela natten tills man plockar upp den på morgonen och bassängen är så ren den kan vara, imponerande....

Idag fick jag till uppgift att följa Niklas hela passet, vilket innebar 1 timme träning på arbetstid, yippi. Niklas körde nämligen instruktör på Spinning/Easy Line, lite udda kombination kan tyckas med den var grymt jobbig, jag svettades floder.

För att enkelt förklara så började vi med 30min högintensiv spinning sedan gick vi över till ett speciellt rum där det stod maskiner i en ring och där det fanns en lampa mitt på golvet. Lampan lyste grönt i 45sek och rött i 15sek. När den lyste grönt öste man på allt man hade vid den maskinen och när den lyste rött bytte man maskin. Alla maskiner var byggda med lufttryck och man behövde därför inte fippla med inställningar eller vikter. Tror att vännnerna Jeanette och Jörgen Stenquist kan intyga hur hårt det är. Jeanette som instruktör och Jörgen som den hon piskar runt på passen. Övningarna täcker i princip hela kroppen och jag var rejält mörbultad efter 30min därinne.

När Vi var klara var det bara 1,5timme kvar av arbetsdagen, jäklar var snabbt det går när man trivs på jobbet.

När jag gick av passet kände jag mig hyfsat fräsch och påbörjade simpass 1 i den Tönnfältska trippeln, men fick bryta efter 40min, då simklubben tog nästan alla banor och dom som var kvar var fyllda av pensionärer och nu när man jobbar i hallen så får man vara extra noga och visa hänsyn, så jag klev sonika upp och bastade en stund i stället.

Måste börja planera maten bättre när jag jobbar i simhallen, då dom pastasallader eller andra alternativ inte passar min kosthållning. Dags att leta upp den gamla snuskburken och börja göra matlådor.

En som satsar stenhårt på sin framtida karriär som cyklist och som förstått vikten av en hälsosam kostföring är vår nygamla medlem i godis- och kaklöftet, Svart Karin, eller Blackie the cyklist som hon kallar sig i bloggsammanhang. Läs hennes senaste blogg som beskriver hennes nystart, jätteinspirerande:
http://blackiethecyclist.blogspot.com/2011/01/nu-far.

Idag är det 142 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 132 st som nobbar raffinerat socker, då Alexander Elebro tillkom idag, fler är självklart välkomna, mer info www.krutgubben.net

Over & out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Petersson - 2 mars 2011 06:10


Fick återkoppling från en kompis igår som för en vecka sedan blev rekommenderad LCHF. Kompisen har haft jätteproblem med magen under ca 20år och efter otaliga läkarbesök började hon ge upp hoppet att bli någonsin bli bättre. Efter 1 vecka med LCHF är...

Av Joakim Petersson - 23 januari 2011 18:40

...som sprang om mig när jag var ute och sprang, precis när den sprungit om saktade den in och lät mig närma mig, när jag kom tillräckligt nära ökade den farten precis så mycket så jag inte kunde hänga på, detta pågick under någon minut innan den vek...

Av Joakim Petersson - 22 januari 2011 19:36

Gick upp vid kl. 06:30 och käkade några salamimackor och en skvätt kaffe. Åkte till Vilundabadet och tänkte börja simma en halvtimme innan klubbens ordinarie tid. Tjejen som skulle larma av fick fel på bilen så hon kom 5min innan hallen öppnade så ja...

Av Joakim Petersson - 21 januari 2011 06:45

När det gäller att testa löpformen brukar jag använda 2 olika tester.Dels Coopers och dels MAF-testVi börjar med coopers test som innebär att man ska springa så långt som möjligt på 12minuter. När du sedan sprungit kan du gå in på denna sida och slå ...

Av Joakim Petersson - 20 januari 2011 06:45

.....50% av dom tillfrågade i en större amerikansk undersökning gjord av folkhälsoinstitutet påstod sig motionera regelbundet. Vid en kontroll med alla andra undersökningar som gjorts visade det sig siffran vara 5%, varför, jo undersökningen baserade...

Ovido - Quiz & Flashcards