Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Intervaller på hamsterband och avstämning simning

Av Joakim Petersson - 12 januari 2011 19:37

Så nu är ordningen återställd, äntligen en natt med rejäl sömn. Vaknade kl. 05:01 och STUDSADE upp. Ny dag ny möjligheter....

Åt en spartansk frukost bestående av 2 mackor med kalkon och lite sallad. Höll igen med flit då jag hade ett löppass inplanerat direkt nu på morgonen och inte vill ha för mycket i magen som skumpar runt.

Åkte till SATS i Väsby och sprang en specialpass enligt följande.
Löpband fart 12 i 300m
löpband fart 16-16,6 i 800m
Hoppa av löpbandet och göra 25 ryggresningar, 25st situps och 20st armhävning.
Hoppade av löpbandet och gjorde 25 ryggresningar, 25st situps och 20st armhävning.
Detta repeterade jag 5 ggr sedan var jag helt slut. Som snabbast sprang jag med hastighet 16,6 i 800m mer gick bara inte. Fan vad jag hatar Hamsterbandet, längtar efter att kunna springa ute.

Efter träningen var det dags för sista dagen med skylten "ny på jobbet" i simhallen Väsby. Ordinarie personal hade möten så jag skötte receptionen själv och klarde det mesta, självklart kom det någon slamkrypare som inte ens ord. personal kunde svara på.

Hade matlåda med mig med en stor bit ryggbiff, massor med sallad och turkisk yoghurt.

Efter lunch kom en av dom andra timvikarierna som visar sig tillhöra Sverige eliten på 800-1500m (han är hyfsad på milen också, springer på ca 31 min), shit vad mycket bra tips jag fick

Innan jag visste ordet av var arbetsdagen slut och jag är nu redo att börja hoppa in som timvikarie. I ren glädje över att arbetsdagen gått så bra, bestämde jag mig för att göra en avstämning hur min simning har utvecklats.

För 4 veckor sedan började jag öka simdosen och simma efter schema framtaget av Niclas Tönnfält. Sist jag gjorde avstämning på 1500m simmade jag på 35:09, idag blev det 33:29, 1:40 bättre, shit var nöjd jag är. STORT tack Niclas.

Åkte hem och åt en pasta med gorzonzola och spenat. Avsatte en timme åt att plugga Idrottarnas kostbok från SISU.

Dietisten och triathleten Zandra Hedlund har skrivit en blogg om alla dessa personer med nyårslöften som nu invaderar gymmen, LÄS DEN
http://dietisttriathlet.blogspot.com/2011/01/nu-ar-d.

Nu är det dags för alla Era som har erfarenheter från godis- och kaklöftet att återkoppla Era iaktaggelser, tip och trix, hur har Ni gjort för att vardagen dräglig utan socker? Skriv några rader till info@krutgubben.net så publicerar jag.

Idag är det 143 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 132 st som nobbar raffinerat socker, fler är självklart välkomna, mer info www.krutgubben.net

Over & out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Petersson - 2 mars 2011 06:10


Fick återkoppling från en kompis igår som för en vecka sedan blev rekommenderad LCHF. Kompisen har haft jätteproblem med magen under ca 20år och efter otaliga läkarbesök började hon ge upp hoppet att bli någonsin bli bättre. Efter 1 vecka med LCHF är...

Av Joakim Petersson - 23 januari 2011 18:40

...som sprang om mig när jag var ute och sprang, precis när den sprungit om saktade den in och lät mig närma mig, när jag kom tillräckligt nära ökade den farten precis så mycket så jag inte kunde hänga på, detta pågick under någon minut innan den vek...

Av Joakim Petersson - 22 januari 2011 19:36

Gick upp vid kl. 06:30 och käkade några salamimackor och en skvätt kaffe. Åkte till Vilundabadet och tänkte börja simma en halvtimme innan klubbens ordinarie tid. Tjejen som skulle larma av fick fel på bilen så hon kom 5min innan hallen öppnade så ja...

Av Joakim Petersson - 21 januari 2011 06:45

När det gäller att testa löpformen brukar jag använda 2 olika tester.Dels Coopers och dels MAF-testVi börjar med coopers test som innebär att man ska springa så långt som möjligt på 12minuter. När du sedan sprungit kan du gå in på denna sida och slå ...

Av Joakim Petersson - 20 januari 2011 06:45

.....50% av dom tillfrågade i en större amerikansk undersökning gjord av folkhälsoinstitutet påstod sig motionera regelbundet. Vid en kontroll med alla andra undersökningar som gjorts visade det sig siffran vara 5%, varför, jo undersökningen baserade...

Ovido - Quiz & Flashcards