Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Det var en gång en hare.....

Av Joakim Petersson - 23 januari 2011 18:40

...som sprang om mig när jag var ute och sprang, precis när den sprungit om saktade den in och lät mig närma mig, när jag kom tillräckligt nära ökade den farten precis så mycket så jag inte kunde hänga på, detta pågick under någon minut innan den vek av och stack till skogs. Vad ville den egentligen, håna mig, ja isf lyckades den.
Antar att någon råkat ut för något liknande och därför tillkom den så kallade haren på löptävlingar.

Gick upp vid kl. 06:00 och käkade müsli med lättfil, fastnade stund framför dumburken innan jag drog på mig ice-bugsen och sprang iväg mot Kista. Ovanstående hare träffade jag på vid Norrviken. Har någon annan varit med om något liknande häftigt var det, kändes som vi hade någon typ av kontakt. Förstår nu hur PEÅ känner sig när jag agerar mot honom som haren gjorde mot mig, vid de få tillfällen jag är i bättre löpform än honom Smiley

Var framme i god tid på Actic och hann sätta på kaffe till hela gänget och trycka i mig 2 mackor med salami.

Dagens utbildning var mer av det praktiska slaget och vi skulle bl.a göra träningsupplägg åt varandra. Min motpart tyckte min profil var besvärlig och fick hjälp att läraren att sätta ihop ett stentufft stykeschema som jag sedan var tvungen att genomföra (risk för träningsvärk imorgon).

Efter en riktigt bra utbildningdag var det så dags att springa hem. Ryggsäcken var nu dubbelt så tung och jag började få blodsockerfall halvvägs hem. Som tur var hade jag en halv flaska proteindryck i väskan som jag halsade och kunde fortsätta. Väl framme vid sjön Norrviken såg jag att folk åkte skridskor på isen så jag sprang ut på isen och avverkade dom sista 7km på kanonfin sjöis.

Eftersom jag hade tömt mina kolhydratsförråd blev det pyttipanna till middag med några stekta ägg.

Nu har jag någon timmes pluggande kvar, då vi fick hemuppgift där vi ska maila svaren till handledaren inom 24tim.

Idag är det 153 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8. Vi är idag 135st, fler är självklart välkomna, mer info www.krutgubben.net

over & out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Petersson - 2 mars 2011 06:10


Fick återkoppling från en kompis igår som för en vecka sedan blev rekommenderad LCHF. Kompisen har haft jätteproblem med magen under ca 20år och efter otaliga läkarbesök började hon ge upp hoppet att bli någonsin bli bättre. Efter 1 vecka med LCHF är...

Av Joakim Petersson - 22 januari 2011 19:36

Gick upp vid kl. 06:30 och käkade några salamimackor och en skvätt kaffe. Åkte till Vilundabadet och tänkte börja simma en halvtimme innan klubbens ordinarie tid. Tjejen som skulle larma av fick fel på bilen så hon kom 5min innan hallen öppnade så ja...

Av Joakim Petersson - 21 januari 2011 06:45

När det gäller att testa löpformen brukar jag använda 2 olika tester.Dels Coopers och dels MAF-testVi börjar med coopers test som innebär att man ska springa så långt som möjligt på 12minuter. När du sedan sprungit kan du gå in på denna sida och slå ...

Av Joakim Petersson - 20 januari 2011 06:45

.....50% av dom tillfrågade i en större amerikansk undersökning gjord av folkhälsoinstitutet påstod sig motionera regelbundet. Vid en kontroll med alla andra undersökningar som gjorts visade det sig siffran vara 5%, varför, jo undersökningen baserade...

Av Joakim Petersson - 19 januari 2011 19:16

Idag är det 150 dagar sedan vi officiellt startade godis- och kaklöftet den 23/8-2010.Vi var då 48st tappra kämpar som samtliga lovade dyrt och heligt att den dagen skulle vara den första dagen i våra nya nyttigare liv utan godis, kakor, läsk och all...

Ovido - Quiz & Flashcards